Eftersom att jag är stolt svensk!


"Eftersom att jag är stolt Svensk, behöver jag inte trycka ned andra människor för att uttrycka min nationalitet. 
Eftersom mina traditioner är mina traditioner, skyller jag inte på någon annan om att fira/inte fira mina traditioner, det är mitt val!
Eftersom jag är stolt Svensk, välkomnar jag dem människor som är på flykt av olika anledningar med öppna armar och hoppas på att de äntligen kan finna fred och lycka i vårt land och gör allt i min makt för att de ska känna sig trygga och som ett i samhället.
Eftersom min nationalitet som svensk är stolt, säker och stark, kommer ett mångkulturellt samhälle aldrig kunna påverka mina traditioner och seder. Det är mitt och mina val, inte någons annan.


De som påstår sig vara de största patrioterna är de som är minst stolta och minst säkra på sin nationalitet och sina traditioner. De är rädda att det ska tas ifrån dem, med vart kommer denna rädsla ifrån? Det finns inget hot. Det är de själva som backar och sedan skyller på andra för sina egna rädslor. 


Kära Sverigedemokrater, rasister, nazister, främlingsfientliga personer. Ingen har någonsin eller kommer någonsin att ta din nationalitet eller dina traditioner ifrån dig. Och det finns absolut inget hot mot er heller. Jag tycker synd om er att, ni är så svaga individer och känner er så svaga och hotade i er nationalitet. Ni är en skam för Sverige och får oss svenskar att verka svaga!"

Dennis TK för nätverket Mångfald.