Gästinlägg: Vi ska hjälpa och vi ska ställa krav.


Jag vaknar upp i mitt trygga Sverige och beklagar mig över att sambon inte stängde fönstret, kallt. Samtidigt i Norra Irak dör människor då de måste gömma sig. Utan mat, vatten och skydd från värmen. 
Jag sitter och beklagar mig över att jag måste laga mat innan jag åker till jobbet, medan barn runtom i världen svälter. 
Jag suckar över att få jobba långa pass, för att få en lön som jag egentligen inte ens behöver för att klara mig, medan föräldrar runtom i världen försöker hitta alla möjliga arbeten för att kunna ge sina barn mat. 
Det hade varit ganska skönt att vakna upp och som en väldigt stor del av de rika ländernas befolkning bara bry sig om sina små problem och slå över när nyheterna blir jobbiga. Men jag är stolt över att jag inte fungerar så. 

Samtidigt är det tragiskt att Sverige inte inser problemen som vi orsakar när vi tar hit flyktingar och inte ställer krav. Det är synd att SD, SVP och andra missnöjespartier ska behöva sprida hat för att vi ska förstå. 

Vi SKA ta hit flyktingar, vi SKA hjälpa, det tycker jag till 100%. Men inte utan krav och inte genom att göra det halvdant.
Invandrarna ska integreras, inte placeras på samma ställe. 
Vi måste utbilda om vår kultur och om våra lagar, och inse att detta faktiskt är nyheter för många. Om vi inte utbildar så vet ju inte invandrarna heller när dom gör fel, lätt att peka finger då. 
Vi måste även informera om att det i Sverige ska vara fred, de konflikter man flydde ifrån lämnar man där, eller så får man stanna kvar.

Vi måste visa att det
även i Sverige finns konsekvenser, det ska inte vara som att bo på hotell om man bryter mot lagen (Detta självklart gällande ALLA).

Ska du bo i Sverige SKA du försöka lära dig svenska, inget snack om saken. Och du ska gå till AF och försöka få ett jobb, precis som vi andra. 
Vi måste prioritera, vi kan inte ta hit ALLA, från ALLA länder. Omöjligt. Och de som själva kommit hit är tyvärr inte alltid de som främst behöver hjälpen, för det kostar att fly. 
I första hand bör vi skicka ner hjälp till länderna och ta hit de som främst behöver det. Då tycker jag att vi är så "effektiva" som möjligt och DÅ kan vi ta in det antalet som vi gör idag utan att skapa problem.

Så frågan är ju nu Löfven, Reinfeldt, Fridolin och alla andra politiker som vill förbättra Sverige. Vad gör NI? Varför vågar ni inte ta i detta ens med tång? Det är sunt förnuft, det ska inte behöva skapas missnöjespartier för denna frågan, GÖR ERT JOBB! Sluta vara så förbannat rädda för att inte vara politiskt korrekta och ta tag i det som behöver förändras, för Sveriges skull, för flyktingarnas skull och för integrationens skull! Visa varför vi ska rösta på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar